Nejprve se snažíme s dlužníkem navázat komunikaci a dospět k dohodě s cílem úhrady dluhu. Činíme tak v zájmu obou stran, abychom se vyhnuli soudnímu řízení. Klient obdrží rychleji své peníze a není zatížen zdlouhavým soudním řízení.
Dlužníkovi zašleme upomínku před žalobou s výzvou na úhradu dlužné sumy do několika dnů, abychom ho upozornili na možné právní následky neuhrazení ve stanoveném termínu. Podotýkáme, že zasílání upomínek a výzev dlužníkovi je jen klientovou dobrou vůlí a vstřícným krokem vůči dlužníkovi. Žádný zákon nikoho nezavazuje po lhůtě splatnosti upomínat a vyzývat dlužníky na úhradu jejich závazků.
Pokud je to možné, kontaktujeme dlužníka také telefonicky a seznámíme ho se situací. Nemá-li prostředky na zaplacení celého dluhu, sjednáme s ním po předchozí domluvě s klientem splátkový kalendář s tzv. rozhodčí doložkou nebo jiný způsob zajištění pohledávky.
Splátkový kalendář se vždy sjednává s tzv. ujednáním ztráty výhody splátek pro případ prodlení dlužníka s jednou splátkou. V takovém případě se splátkový kalendář ruší a dlužník je povinen zaplatit celou dlužnou částku najednou. Náklady právního zastoupení, které lze požadovat po dlužníkovi, vznikají až podáním žaloby k soudu. Neuhradí-li dlužník svůj dluh, celou věc řešíme v soudním či rozhodčím řízení. Pokud bude vůči dlužníkovi zahájeno insolvenční řízení (prohlášen úpadek), přihlásíme do něj Vaši pohledávku.